גם הכוסמת, וגם הכוסמין, נחשבים כצמחים וכמאכלים בריאים וטבעיים, ותופסים מקום חשוב ומשמעותי בתזונה טבעית ובריאה. אולם, מה בכל זאת ההבדל בין כוסמת לכוסמין?

על כוסמת וכוסמין

דלג להבדלים

כוסמת

כוסמת, הינה צמח שניתן לאכול את הזרעים שלו. בזרעים אלו, ישנם ערכים תזונתיים חשובים ביותר לגוף האדם. את גרעיני הכוסמת מבשלים בצורות שונות. לא כולם אוהבים את הטעם של מאכל זה. הכוסמת אינה מכילה גלוטן, ולכן גם חולי צליאק יכולים לבשל לעצמם כוסמת. לצמח הכוסמת יש יכולות רפואיות כמו הורדת לחץ דם, הורדת רמת הסוכר בגוף, מניעת יצירת אבנים בכיס המרה, ועוד. במזרח הרחוק מכינים אטריות מקמח כוסמת. בארץ, התחילו להשתמש בכוסמת כחומר התפחה לבירה. ישנם 2 סוגי גרגירי כוסמין: יש את גרגירי הכוסמין החומים, ויש גרגירי כוסמין ירוקים.

דלג להבדלים

כוסמין

צמח הכוסמין, משתייך לחמשת מיני דגן. מצמח הכוסמין מכינים קמח המוכר לנו כקמח כוסמין, ואופים עם הקמח מוצרים כמו עוגות, פיתות, לחמניות, לחמים, ועוד. קמח הכוסמין נחשב בריא יותר למערכת העיכול מאשר קמח חיטה. הכוסמין נחשב למאכל בריא וחשוב אצל חובבי התזונה הטבעית, בגלל שמכיל חלבונים והרבה סיבים תזונתיים.  למעשה, השימוש בכוסמין כתחליף חיטה, הינו תחליף קדום שהשתמשו בו כבר לפני אלפי שנים. ישנם חובבי אוכל טבעי המבשלים את גרגירי הכוסמין כמו שמבשלים גרגירי חיטה, אולם שימוש זה אינו נפוץ כל כך.

ההבדלים